Το Υ/Β “Πρωτεύς” S-113 απέναντι στο τουρκικό Υ/Β “Dolunay” S-352 στην Κυπριακή ΑΟΖ

Η Ελλάδα στέλνει στην Ανατολική Μεσόγειο το υποβρύχιο «Πρωτεύς» ένα από τα αναβαθμισμένα της κλάσης «Γλαύκος» 209/1100 προκειμένου να έχει παρουσία στην περιοχή που το θερμόμετρο της έντασης ανεβαίνει επικίνδυνα λόγω των προκλήσεων της Τουρκίας εντός της Κυπριακής ΑΟΖ.

Επισήμως το υποβρύχιο αναλαμβάνει αποστολή σε τέσσερις εβδομάδες στο πλαίσιο της επιχείρησης του ΝΑΤΟ Αctive Εndeavour. Ωστόσο εκτιμάται πώς η αποστολή του θα ξεκινήσει πιο γρήγορα (αν δεν έχει ξεκινήσει ήδη) έστω με «επιτήρηση» της περιοχής στο νοτιοανατολικό Αιγαίο και γύρω από το Καστελόριζο, το οποίο οι Τούρκοι επίσης αμφισβητούν και επιχείρησαν πρόσφατα να στήσουν σκηνικό «Ιμίων».

Η Τουρκία δείχνει να θέλει να κλιμακώσει την ένταση στην περιοχή της Κυπριακής ΑΟΖ, αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει η παρουσία τεσσάρων ή πέντε πολεμικών πλοίων και ενός υποβρυχίου που συνοδεύουν το ερευνητικό σκάφος «Barbaros» και η Ελλάδα καλό είναι να έχει παρουσία στην Ανατολική Μεσόγειο.

Έστω και συμμετέχοντας σε ΝΑΤΟικές επιχειρήσεις ή σε άλλες αποστολές, όπως η UNIFIL στην οποία συμμετέχει η ΤΠΚ «Καβαλούδης» που έλαβε μέρος και στις έρευνες για τον εντοπισμό του μοιραίου Diamond DA42. Άλλη μία περίπτωση που «μυρίζει» και δεν αποκλείεται να επρόκειτο για κατάρριψη.

Είναι πιθανό λοιπόν το υποβρύχιο «Πρωτεύς» να έρθει… απέναντι στο τουρκικό υποβρύχιο Dolunay (S-352 κλάσης 209/1200),  το οποίο εντοπίστηκε να κόβει βόλτες στην Κυπριακή ΑΟΖ συνοδεύοντας το ερευνητικό σκάφος «Barbaros». Οι Τούρκοι πάντως έχουν ήδη,  ξεκινήσει την αναζήτηση του ελληνικού υποβρυχίου με ΑΦΝΣ.

Το υποβρύχιος «Πρωτεύς» (S-113) ήταν το πρώτο υποβρύχιο που εκσυγχρονίσθηκε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνος σε μια συνεργασία των τεχνικών υπηρεσιών του Πολεμικού Ναυτικού και της HDW. Οι εργασίες άρχισαν το 1993 και τελείωσαν το 1996. Ακολούθησαν τα υποβρύχια «Γλαύκος» και «Νηρεύς».

Οι κυριότερες εργασίες του εκσυγχρονισμού ήταν: Αλλαγή της ηχοεντοπιστικής συσκευής (SONAR) με νέα, νέας τεχνολογίας και με δυνατότητες εντοπισμού θορύβων χαμηλών συχνοτήτων, αλλαγή ΣΔΒΤ με νέο που διαθέτει και τη δυνατότητα βολής Κ/Β HARPOON, αλλαγή RADAR, συσκευής ηλεκτρονικών αντιμέτρων, αλλαγή μηχανών, συστήματος κλιματισμού και λήψης μέτρων μειώσεως θορύβων. Η μέχρι σήμερα απόδοση των εκσυγχρονισμένων υποβρυχίων δείχνει σαφή βελτίωση της επιχειρησιακής τους ικανότητος.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο